Albert Heijn ziet omzet- en marktaandeelgroei

Albert Heijn ziet omzet- en marktaandeelgroei

Albert Heijn heeft zijn omzet en marktaandeel de afgelopen maanden zien groeien. Dat zegt ceo Marit van Egmond tegen Distrifood.

Volgens Van Egmond is de groei onder meer te danken aan de focus van de supermarktketen op vers. Ze stelt dat er wekelijks drie winkels worden omgebouwd naar het Echt Vers-concept van Albert Heijn, waar meer verse producten aangeboden, van losse ingrediënten tot hele maaltijden. "Dat gaat best hard en daar zien we grote omzetplussen", zegt Van Egmond. "We trekken veel nieuwe klanten aan die ook houdbaar kopen. Dat is een heel lekkere machine die gewoon doordraait."

Albert Heijn zag vorig jaar zijn marktaandeel in Nederland teruglopen. Dat nam volgens dataverzamelaar Nielsen met 0,6 procentpunt af naar 34,7 procent. Meer vers, betere prijzen en meer aanbiedingen moesten ervoor zorgen dat het aandeel van de supermarkt weer ging groeien, zei Ahold Delhaize-topman Frans Muller destijds

Van Egmond vertelt verder dat ze in haar rol als ceo 'fors' inzet op technologie, waarbij ze onder meer verwijst naar de proef van Albert Heijn met een volautomatische winkel en het onlangs gelanceerde digitale sparen. Daarnaast ziet de topvrouw een versnelde acceptatie van de zelfscankassa's in de winkels van de supermarktketen. "Klanten zijn nu teleurgesteld als we het niet aanbieden."

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends