RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom Veepee ondanks retour- en verzendkosten snel groeit
"Een website die probeert de consument te verrassen door dagelijks mooie, kwalitatieve merkproducten aan te bieden met hoge kortingen." Dat is in een notendop Veepee, voorheen Vente-Exclusive, stelt managing director Karen Plessers. In België heeft het flashsaleplatform 3,6 miljoen leden en in Nederland zijn er drie miljoen leden die geregeld de site bezoeken. Zijn die in deze tijd van 'vandaag besteld, morgen in huis' nog steeds bereid twee weken op een artikel te wachten, waar ze ook nog eens verzend- en retourkosten voor moeten betalen?
Vijf keer wat je moet weten over de miljoenennota
De miljoennennota werd vorig week op Prinsjesdag traditiegetrouw gepresenteerde, op de welbekende derde dinsdag van september. Volgens Wopke Hoekstra, de minister van Financiën, beschrijft de nota in het kort dat de economische groei doorzet in Nederland, maar wel wat afvlakt ten opzichte van de voorspoedige afgelopen zeven jaar. Wat betekent de miljoenennota concreet voor retailers? De vijf belangrijkste onderwerpen.
Zes vragen aan de Zweedse bezorgdienst Budbee
De Zweedse bezorgdienst Budbee heeft zijn entree gemaakt in Nederland. Het in 2016 opgerichte bedrijf bezorgt internetaankopen bij de mensen thuis en wil hier marktleider worden. We spraken met Jørgen Höppener, general manager Nederland.
Zo wil HEMA de wereld veroveren
Het is inmiddels bekend dat HEMA een wereldmerk wil worden. En dan gaat het niet om het openen van winkels wereldwijd, maar meer om de distributie van het merk, vertelde ceo Tjeerd Jegen tijdens het Retail & Brands Festival. “Dan heb ik het bijvoorbeeld over een HEMA-hoekje in de lokale supermarkt, of dat je onze producten in de toekomst op Walmart.com tegenkomt.”
Binnenkijken bij vanHaren in Antwerpen
Schoenenketen vanHaren heeft een flagshipstore geopend in de drukste winkelstraat van Antwerpen, de Meir. De winkel van 850 vierkante meter biedt plaats aan ruim twintigduizend paar schoenenen, heeft een 'online exclusive-deel' en een koffiehoek.
Reacties 0