Miss Etam heeft geen ‘grootse plannen’ voor fysieke winkels in Duitsland. Als ze er komen, blijft het bij vestigingen in het grensgebied met Nederland, vertelt managing director Richard Turk tegen RetailTrends.
Miss Etam opende onlangs een Duitse webshop onder de nam Miss E. en fysieke winkels als vervolgstap zijn volgens Turk mogelijk, maar hebben geen prioriteit. “Zoals de hele retailwereld zetten wij sterk in op een digitale strategie en dat is ook vanuit moederbedrijf FNG de grote lijn die we volgen.” Plannen om diep het land in te trekken met vestigingen zijn er niet. “We willen eerst kijken hoe online wordt opgepikt en waar de hotspots zitten.”
Miss Etam hoeft in Duitsland niet veel anders te doen dan in eigen land, verwacht de directeur. Er is veel overlap met de Nederlandse consument en er zijn alleen wat nuanceverschillen. “Zo zijn grote maten bijvoorbeeld wat populairder bij Duitse klanten dan in Nederland, dus die zullen daar een groter aandeel vormen.”
Een volgende logische stap voor Miss Etam zou een webwinkel in België zijn, zegt Turk. Daarnaast kijkt de kledingketen naar de Scandinavische landen. Moederbedrijf FNG heeft daar net voet aan de grond gekregen met de overname van Ellos Group.
Lees op RetailTrends meer over de (inter)nationale plannen van Miss Etam.
Reacties 0