CoolCat lanceert vernieuwde website

De vernieuwde website van CoolCat is vandaag gelanceerd. Met een junior kledingcollectie die uitsluitend online verkrijgbaar is, betreedt de retailer opnieuw de markt na het faillissement eerder dit jaar. 

Met de nieuwe webshop mikt CoolCat op jongens en meisjes tussen vier en twaalf jaar oud. Onder andere jassen, jeans, sweatshirts en t-shirts worden via de website verkocht. 

Wegens aanhoudende verliezen moest CoolCat eerder dit jaar de handdoek in de ring gooien. Na het faillissement werd het merk ondergebracht bij zusterketen America Today en werden de fysieke winkels gesloten. 

Er zijn nog geen concrete plannen om een nieuwe winkelketen onder een andere naam te starten in de lege panden, zoals eerder werd geopperd. Wel komt er een shop-in-shop bij een nieuwe America Today-winkel die binnenkort in Alkmaar wordt geopend. Volgens eigenaar Jonathan Kahn volgen er mogelijk meer shop-in-shops voor CoolCat.
 

Reacties 3


Reinder Koornstra 2 okt, 10:48

‘Het Internet’ ontpopt zich steeds meer als een zwart gat waarin ooit fameuze retailketens verdwijnen. Coolcat wás een landelijk heel bekende winkelformule, maar moet als webshop opboksen tegen mondiaal bekende webshops. Dat is toch echt heel andere koek!


Seb Seb 2 okt, 13:16

@Reinder

Ik vind het een slimme zet. De shop-in-shops zorgen er voor dat Coolcat niet enkel een online merk is. Anderzijds kunnen ze deze collectie natuurlijk ook gaan aanbieden op andere platformen zoals Wehkamp, Zalando etc. De merknaam is niet vergeten, dit kan daarom nog wel eens een succes worden.


Mandy Ertelt 3 okt, 16:58

Vind het jammer dat alleen nog kinderkleding verkocht word.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!