Etos breidt doelgroep uit en koopt gezondheidsplatform

Etos breidt doelgroep uit en koopt gezondheidsplatform

Etos heeft de Solvo Groep overgenomen, bekend van websites als gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. De drogisterijketen zet zo naar eigen zeggen een belangrijke stap naar een nieuw drogisterijconcept, 'waarbij fysieke winkels en 24-7 informatievoorziening over gezondheid zijn geïntegreerd'.

Een gouden combinatie, vindt Etos. "Online kunnen mensen informatie, tips vinden en direct zelf afspraken maken met zorgspecialisten. Veelgestelde vragen gaan over soorten hoest, verminderde weerstand, beweging, huidaandoeningen en slaapproblemen. In de winkels van Etos kunnen klanten persoonlijk advies krijgen van een van de 2400 gediplomeerde Etos-drogisten en zelfzorggeneesmiddelen vinden."

Etos is niet de enige drogisterijketen die zijn dienstverlening uitbreidt. DA profileert zich sinds kort als een plek waar je terecht kunt om 'je gezondheid beter te managen'. Dat doet de drogisterijketen door meer service-elementen in de winkel toe te voegen, zoals testen en een full-bodycheck. De tweekoppige directie, bestaande uit Lisette Havermans en Ruud van Munster, vertelt daarover in RetailTrends.

Reacties 1


c.t. de koning 8 okt, 14:33

Heel goede zet van Etos, klant van vandaag zoekt eerst op internet naar het oplossen van hun problemen ( net zoals de Huisarts niet meer zonder online voorlichting kan)
Kan zeer kostenbesparend voor de gezondheidszorg worden.
Nu nog een online apotheek, waarbij een groot deel van de geneesmidelen
afgeleverd kan gaan worden via Etos

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!