T.O.M. lanceert Franstalige versies van zijn webshops. Hiermee mikt het Brabantse bedrijf op de Franstalige inwoners van België en op de Franse e-commercemarkt.
T.O.M. had al een Engelse en Duitse variant van zijn webshops, maar ziet ook veel potentie om op de Franse markt te groeien. Ceo Tom te Riele: “Het betreden van de Franse markt is een bewuste keuze. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan naar het online zoekvolume en de marktpotentie. Op basis daarvan besloten we de webshops te vertalen naar het Frans. Zo maken we het voor Franstaligen makkelijker om door de website te navigeren en om bestellingen te plaatsen.”
De etailer laat weten ook andere Europese landen op het oog te hebben: “We bedienen onze klanten nu in het Frans, Engels en Duits, maar we willen internationaal blijven groeien. Daarom onderzoeken we naar welke landen binnen Europa we nog meer kunnen uitbreiden. Spanje en Polen zijn bijvoorbeeld ook hele interessante markten.”
T.O.M., afkorting voor Tom Omnichannel Management, begon in 2005 als een fietsenzaak in Tilburg. Inmiddels heeft het bedrijf negen webshops, onder meer op het gebied van fietsen, fietsonderdelen, speelgoed, kleding en autoaccessoires. Meer weten over T.O.M.? Lees het interview met RetailTrends.
Reacties 0