Pakjes PostNL na mislukte bezorgpoging naar afhaalpunt

Pakjes PostNL na mislukte bezorgpoging naar afhaalpunt

PostNL doet voortaan geen tweede bezorgpoging meer. Is de klant bij de eerste bezorgpoging niet thuis, dan gaat het pakje direct naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Volgens PostNL lukt het nu om in 95 procent van de gevallen een pakje af te leveren bij de eerste poging. Lukt dit niet, dan is de tweede poging ook vaak zonder succes. Daarom heeft PostNL besloten het beleid aan te passen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste klanten het pakje liever ophalen na een mislukte poging.

Bijkomend voordeel is volgens PostNL dat het de bezorgdienst veel onnodige kilometers scheelt en dus CO2-uitstoot. "De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig, want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk."

Reacties

Dat niet alleen, het tarief voor pakketten gaat van €5,43 naar €6,10 ex.btw en de bewaartijd op een afhaallocatie van 2 weken naar 1 week. Een retourpakket wordt ook gefactureerd.. Kers op de taart, €0,25 toeslag in Nov/Dec!
De geplande verhoging voor partijenpost moet ook nog komen. Even rondkijken bij DHL, UPS, GLS maar..

Geplaatst door Dempsey de Koning op 17 oktober 2019 om 18:13

hadden jullie al eerder moeten doen
zelf meegemaakt buren met vakantie en gewoon bestellen
de buren pakken het toch wel aan

Geplaatst door roy post op 17 oktober 2019 om 19:53

Aan n dood paard maar blijven trekken

Geplaatst door Frits Vries op 17 oktober 2019 om 20:14

Dan moeten ze de eerste poging wel doen, al 2x bericht via track and trace gehad dat ze me gemist hebben, terwijl ik thuis was. Ook geen briefje in de bus. Zo ben je lekker snel klaar met bezorgen.

Geplaatst door Marianne Wolff op 17 oktober 2019 om 22:27

Minder agressie tegen de pakket bezorgers en het gelieg van de mensen dat ze thuis waren

Geplaatst door Alexander Peter Marugg op 18 oktober 2019 om 01:21

Ik wacht al 2 maanden op 3 pakketjes nog niets binnen er staat bestelling voltooid niets bimnen

Geplaatst door Harry Pennings op 18 oktober 2019 om 10:08

moet men wel de 1e keer ook daadwerkelijk aan de deur zijn geweest. 2x niet gebeurd. Geen bericht achtergelaten. M.a.w. als de bezorger geen tijd heeft gehad is deze redenmakkelijk te vinden dat de klant n iet thuis was.Kwalijk!!! Heren management dus attentie.

Geplaatst door R. Jansen op 18 oktober 2019 om 10:11

je bent de hele dag thuis te wachten op een pakketje .er staat bezorger onderweg .dan om 16,15 pakket levering is uit gesteld bericht en komt het pas dinsdag ipv zaterdag klanten service gesloten om 16uur, dus dan hele dag zitten wachten. of ze doen briefje we hebben u gemist terwijl je thuis bent en ze niet aanbellen. ook de post app klopt niks van krijg je melding er is post onderweg met afbeelding maar je ontvangt geen post

Geplaatst door antoinette v d pol op 18 oktober 2019 om 11:09

" De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig, want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk."

Even vergeten te melden dat de Pakketpunten en postkantoren het nog drukker gaan krijgen. Als ondernemer met meerdere winkels hebben wij al problemen om de pakketten op te slaan. Meer werk tegen minimale verdiensten. Een goede reden om het contract te beëindigen.

Geplaatst door S. Geerling op 18 oktober 2019 om 11:34

het spaart kilometers voor de pakketdienst maar de klant moet wel naar het afhaalpunt ook dit zijn kilometers, wel niet voor Post NL maar het blijven kilometers dus argument over km sparen is zeer eenzijdig

Geplaatst door chris Krijger op 18 oktober 2019 om 11:35

hoeveel verdient een postnl pakketpunt eigenlijk hieraan? De Bruna bij mij op de hoek wordt nu al dagelijks overspoeld met pakketten...

Geplaatst door A. Bakkes op 18 oktober 2019 om 12:31

Goeie ontwikkeling, mocht ik de bezorger om welke reden dan ook toch missen, dan is het afhaalpunt in de buurt. Dus lopend en dus inderdaad geen extra kilometers. En 1 week op een afhaalpunt laten liggen is lang zat, beter voor de ruimte die de ondernemers moeten afstaan hieraan.

Geplaatst door Dave Blankhorst op 18 oktober 2019 om 15:09

Scheelt geen kilometers. Busje rijdt toch hetzelfde rondje. Hoogstens een paar keer de motor starten... Scheelt ook geen ruimte, want het pakket blijft in de bus liggen. Gaat alleen niet naar de klant, maar naar het afhaalpunt... Komt nog bij dat alle mensen met de auto na het werk nog langs een afhaalpunt gaan rijden om hun pakje op te halen. Mijn oplossing? Iedereen een mooie veilige pakketbox naast de voordeur. Handtekening afschaffen. Dan raakt de bezorger alles wel kwijt.

Geplaatst door Hj Post op 18 oktober 2019 om 18:10

Inderdaad iedereen een pakket-brievenbus naast de deur! Dan is het probleem in de meeste gevallen opgelost.

Geplaatst door Robert van der B. op 18 oktober 2019 om 23:38

Laatste nieuws









RetailTrends