PostNL maakt versturen pakketje duurder

PostNL maakt versturen pakketje duurder

PostNL maakt vanaf 1 januari het versturen van een pakketje duurder. Het tarief gaat van 6,95 naar 7,25 euro, een stijging van 4,3 procent.

Het is de eerste stijging in vijfenhalf jaar. Het postbedrijf wijst erop dat de kosten door de inflatie de afgelopen jaren zijn gestegen, maar dat het tarief niet is veranderd. PostNL zegt dat het daarnaast blijft investeren om de kwaliteit van de pakketbezorging te kunnen waarborgen, onder meer in sorteercentra, retailpunten en personeel. De online frankering blijft goedkoper; die gaat van 6,50 naar 6,75 euro.

PostNL meldde vorige maand dat het voortaan geen tweede bezorgpoging meer doet. Is de klant bij de eerste bezorgpoging niet thuis, dan gaat het pakje direct naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Volgens PostNL lukt het nu om in 95 procent van de gevallen een pakje af te leveren bij de eerste poging. Lukt dit niet, dan is de tweede poging ook vaak zonder succes. Daarom is besloten het beleid aan te passen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste klanten het pakje liever ophalen na een mislukte poging. Bijkomend voordeel is volgens PostNL dat het de bezorgdienst veel onnodige kilometers scheelt en dus CO2-uitstoot.

Reacties 1


Ano Niem 5 nov, 14:14

Decemberstress opgelost!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!