Een aantrekkelijk design van een product, logo of andere uiting draagt bij aan de kracht van een merk. Het Amerikaanse adviesbureau McKinsey & Company onderzocht de prestaties van driehonderd bedrijven, waaronder retailbedrijven, over een periode van vijf jaar. Hieruit bleek dat de organisaties met de beste design-skills onderaan de streep betere cijfers lieten zien. Zo lag de omzetgroei van deze bedrijven gemiddeld 32 procent hoger en het aandeelhoudersrendement gemiddeld 56 procent. Waarom vormgeving zo belangrijk is en hoe je je design kunt verbeteren, lees je in deze infographic van MDG Advertising.
Een aantrekkelijk design van een product, logo of andere uiting draagt bij aan de kracht van een merk. Het Amerikaanse adviesbureau McKinsey & Company onderzocht de prestaties van driehonderd bedrijven, waaronder retailbedrijven, over een periode van vijf jaar. Hieruit bleek dat de organisaties met de beste design-skills onderaan de streep betere cijfers lieten zien. Zo lag de omzetgroei van deze bedrijven gemiddeld 32 procent hoger en het aandeelhoudersrendement gemiddeld 56 procent. Waarom vormgeving zo belangrijk is en hoe je je design kunt verbeteren, lees je in deze infographic van MDG Advertising.