Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Panera, Ssense en Sneakers Generator.
Panera Panera, een Amerikaanse foodketen gespecialiseerd in broodjes, zet augmented reality (AR) in om klanten inzicht te geven in de voedingswaarde van zijn menu's. Gebruikers kunnen de functie toepassen via de app Composite. Wanneer ze de telefoon van de camera op een Panera-product richten, zien ze daaromheen de ingrediënten en voedingswaarde verschijnen. Voorlopig is de functie alleen te gebruiken voor het 'ontbijtwrap'-menu, maar de bedoeling is dat deze verder wordt uitgerold naar andere producten van de foodketen.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Panera, Ssense en Sneakers Generator.
Panera Panera, een Amerikaanse foodketen gespecialiseerd in broodjes, zet augmented reality (AR) in om klanten inzicht te geven in de voedingswaarde van zijn menu's. Gebruikers kunnen de functie toepassen via de app Composite. Wanneer ze de telefoon van de camera op een Panera-product richten, zien ze daaromheen de ingrediënten en voedingswaarde verschijnen. Voorlopig is de functie alleen te gebruiken voor het 'ontbijtwrap'-menu, maar de bedoeling is dat deze verder wordt uitgerold naar andere producten van de foodketen.
Ssense
Ssense, de in Montreal gevestigde modewinkel, heeft een app gelanceerd. De app, beschikbaar in het Engels, Frans, Japans en Mandarijn, biedt gepersonaliseerde aanbevelingen en heeft diverse filterfuncties. Er zijn veertigduizend artikelen te vinden van vijfhonderd merken. Tachtig procent van de klanten van Ssense is tussen de 18 en 34 jaar oud. De winkel levert aan 150 landen.
Sneakers Generator
Met de Sneakers Generator-app kunnen gebruikers schoenen customizen en hun creaties direct delen op Instagram. Dit kunnen ze doen door verschillende elementen van bestaande sneakers, bijvoorbeeld exemplaren van Nike, Converse, Adidas of Gucci, samen te voegen tot een nieuwe schoen. Ook kunnen de kleur, het logo en de accessoires worden aangepast. Via Instagram kunnen andere gebruikers stemmen op de ontwerpen. Dankzij continue updates zijn de nieuwste modellen beschikbaar in de app. Sneakers Generator is vooralsnog alleen verkrijgbaar als betà-versie, maar wordt binnenkort officieel gelanceerd.