Appdate: Voedingsadvies op maat voor topsporters

Appdate: Voedingsadvies op maat voor topsporters

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Foodmaker, Bulldog Skincare en Asda.

Foodmaker

Foodmaker heeft een voedingsapp voor topsporters ontwikkeld. De Belgische healthy food company, met twee restaurants in Nederland, werkte hiervoor samen met wielerploeg Alpecin-Deceuninck. Topsporters kunnen via de app zien hoeveel vocht, koolhydraten, eiwitten en vetten ze moeten opnemen. Door persoonlijke en specifieke gegevens in te voeren, krijgen ze uitgebreid advies. Er was al een basisversie voor recreatieve sporters en niet-sporters die gezonder willen leven. Via de app kunnen ook gerechten en kleding worden aangeschaft. In Nederland ontwikkelde supermarktketen Jumbo een soortgelijke app: Foodcoach.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Foodmaker, Bulldog Skincare en Asda.

Foodmaker

Foodmaker heeft een voedingsapp voor topsporters ontwikkeld. De Belgische healthy food company, met twee restaurants in Nederland, werkte hiervoor samen met wielerploeg Alpecin-Deceuninck. Topsporters kunnen via de app zien hoeveel vocht, koolhydraten, eiwitten en vetten ze moeten opnemen. Door persoonlijke en specifieke gegevens in te voeren, krijgen ze uitgebreid advies. Er was al een basisversie voor recreatieve sporters en niet-sporters die gezonder willen leven. Via de app kunnen ook gerechten en kleding worden aangeschaft. In Nederland ontwikkelde supermarktketen Jumbo een soortgelijke app: Foodcoach.

Bulldog Skincare

Welk product past bij mijn huid? Mocht je je dat als man afvragen, dan weet Bulldog Skincare raad. Het huidverzorgingsmerk heeft een nieuwe tool, ontwikkeld door Revieve, die gebruikmaakt van artificial intelligence. Wie de app voor het eerst gebruikt, krijgt een lijstje met vragen voorgeschoteld over onder meer het huidtype. Daarna wordt gevraagd om de locatie te delen, zodat het systeem inzicht krijgt in de lokale UV-index, vochtigheid en vervuilingsniveaus - allemaal van invloed op de huidconditie. Tot slot moet de gebruiker een foto uploaden van zijn gezicht, waarna er een analyse op wordt losgelaten.
 

Asda

De Britse supermarktketen Asda heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn Rewards-loyaliteitsapp, die in juli vorig jaar is gelanceerd. Klanten van die keten kunnen punten verdienen als ze producten kopen. De punten gaan in een zogenoemde geldpot die kan worden omgezet in vouchers. Tot nu toe hadden klanten na het aanmaken van een voucher een maand de tijd om die te verzilveren. Die periode is nu verlengd naar drie maanden. Klanten kunnen zo wachten met een aankoop voor een speciale gelegenheid, is het idee. Ze kunnen ook waarschuwingen instellen als ze de punten nog niet hebben omgezet of als de deadline nadert. Volgens Asda gebruiken zo'n drie miljoen klanten de app.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!