Reclaimed Jewels kiest voor een nieuwe inrichting van zijn winkels. Producten worden niet meer op stijl bij elkaar gelegd, vertelt directeur Martin Pot tegenover RetailTrends. “De consument pakte dat niet op.”
Voorheen deelde Reclaimed de winkel in via stijlen als romantische en designsieraden. De consument bleek die indeling niet te begrijpen. “Daarom gaan we nu categoriseren: goud bij goud, zilver bij zilver, met daarbinnen wat subcategorieën.” Ook het verschil tussen nieuw en vintage was niet altijd duidelijk. Via aangepaste prijskaartjes wordt dat nu duidelijk bij ieder item vermeld. Verder heeft Reclaimed bij de ingang een bord gezet met de ‘zeven claims’ die aangeven waar de formule voor staat. “Dat was voor bezoekers die voor het eerst kwamen niet altijd duidelijk.”
Reclaimed Jewels behoorde in 2016 tot de RetailRookies. Het concept richt zich voornamelijk op tweedehands juwelen, maar dertig procent van het aanbod is nieuw. De formule begon met een pilotstore in Almere en opende vorig jaar winkels in Rotterdam en Maastricht. Op termijn verwacht Pot zeker te kunnen groeien tot 25 à dertig vestigingen in grote steden.
Op RetailTrends geeft Martin Pot een uitgebreide update over de stand van zaken bij Reclaimed.
Reacties 0