Echte bomen en een muur van mos: dit is Timberlands nieuwe concept

Echte bomen en een muur van mos: dit is Timberlands nieuwe concept

Timberlands nieuwste flagshipstore staat volledig in het teken van zijn huidige doel: het verschil maken op het gebied van duurzaamheid. Het Amerikaanse outdoorkledingmerk lanceerde dit najaar zijn Nature Needs Heroes-campagne en werkt aan een milieuvriendelijker product voor 'een groenere wereld'. In deze Londense winkel onthult het merk zijn nieuwe concept. 

Onderdeel van de Nature Needs Heroes-campagne is het planten van vijftig miljoen bomen over de hele wereld, vóór het jaar 2025. Timberland roept iedereen op om zich aan te sluiten bij de beweging en zich in te zetten voor een betere wereld. De flagshipstore brengt de campagne in beeld met echte bomen in grote potten, vitrines met planten en een 'green wall' bedekt met mos, waartegen de iconische schoenen van het merk worden tentoongesteld. 

Timberlands nieuwste flagshipstore staat volledig in het teken van zijn huidige doel: het verschil maken op het gebied van duurzaamheid. Het Amerikaanse outdoorkledingmerk lanceerde dit najaar zijn Nature Needs Heroes-campagne en werkt aan een milieuvriendelijker product voor 'een groenere wereld'. In deze Londense winkel onthult het merk zijn nieuwe concept. 

Onderdeel van de Nature Needs Heroes-campagne is het planten van vijftig miljoen bomen over de hele wereld, vóór het jaar 2025. Timberland roept iedereen op om zich aan te sluiten bij de beweging en zich in te zetten voor een betere wereld. De flagshipstore brengt de campagne in beeld met echte bomen in grote potten, vitrines met planten en een 'green wall' bedekt met mos, waartegen de iconische schoenen van het merk worden tentoongesteld. 

Grote digitale schermen laten campagnebeelden zien in de winkel, waar mode en natuur samenkomen volgens Timberland. Opvallend zijn ook de glazen tafels, waar klanten meer leren over het productieproces van het outdoormerk. Zo is er onder meer informatie zichtbaar over het organische katoen en 'betere' leer dat Timberland gebruikt. 

Een hoek van de winkel is ingericht voor personalisatie: klanten kunnen er hun eigen versie van Timberlands producten ontwerpen. De laden in de tafel bevatten onder meer samples van materialen om klanten een idee te geven van de opties.

De winkel aan Carnaby Street is niet de enige 'purpose-led'-store die het merk deze maand opent. Ook in de Amerikaanse steden Philadelphia en New York is het nieuwe concept binnenkort te bewonderen. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!