'Er is geen supermarkt die geld verdient met e-commerce'

'Er is geen supermarkt die geld verdient met e-commerce'

Er is geen supermarkt die geld verdient met online boodschappen. Dat zegt topman Frans Muller van Ahold Delhaize in een gesprek met Lebensmittel Zeitung. "Als anderen het tegendeel beweren, geloof ze dan niet."

Dat is ook de reden dat supermarkten van Ahold Delhaize, waaronder Albert Heijn, in tegenstelling tot Picnic geld vragen voor thuisbezorging. Door een betere mix van click & collect en thuisbezorging, en gebruik van robots in distributiecentra moet e-commerce winstgevender worden, zegt Muller. Picnic, dat ook nog geen winst maakt, meldde eerder deze week dat het een gerobotiseerd distributiecentrum ontwikkelt.

Eerder dit jaar liet de financiële topman Ton van Veen van Jumbo zich in soortgelijke bewoordingen uit. "Dit is een fors verlieslatend businessmodel. Iedereen weet dat", zei hij tegen de Belgische editie van CFO Magazine.

Reacties

Dit is nou nieuws waar ik blij van word!

Geplaatst door Jasper A. op 30 november 2019 om 11:41

Vrolijk mee doorgaan.
De fysieke winkelbezoeker betaald wel

Geplaatst door Frits Vries op 30 november 2019 om 22:05

Niet als je bij Dirk je boodschappen haalt Frits

Geplaatst door Ellen Cliteur op 1 december 2019 om 14:41

en kunnen we die conclussie eigenlijk ook niet trekken voor het overgrote deel van de webshops. Afgelopen zaterdag stonden er welgeteld 5 verschillende pakketbezorgers aan onze deur die allemaal 1 klein pakketje kwamen afleveren. Bezorgkosten bij alle 5 de zendingen: gratis.
Rara politiepet, maar dit kan toch niet rendabel zijn.

Geplaatst door Machiel R op 2 december 2019 om 10:11