'Er is geen supermarkt die geld verdient met e-commerce'

Er is geen supermarkt die geld verdient met online boodschappen. Dat zegt topman Frans Muller van Ahold Delhaize in een gesprek met Lebensmittel Zeitung. "Als anderen het tegendeel beweren, geloof ze dan niet."

Dat is ook de reden dat supermarkten van Ahold Delhaize, waaronder Albert Heijn, in tegenstelling tot Picnic geld vragen voor thuisbezorging. Door een betere mix van click & collect en thuisbezorging, en gebruik van robots in distributiecentra moet e-commerce winstgevender worden, zegt Muller. Picnic, dat ook nog geen winst maakt, meldde eerder deze week dat het een gerobotiseerd distributiecentrum ontwikkelt.

Eerder dit jaar liet de financiële topman Ton van Veen van Jumbo zich in soortgelijke bewoordingen uit. "Dit is een fors verlieslatend businessmodel. Iedereen weet dat", zei hij tegen de Belgische editie van CFO Magazine.

Reacties 4


Jasper A. 30 nov, 11:41

Dit is nou nieuws waar ik blij van word!


Frits Vries 30 nov, 22:05

Vrolijk mee doorgaan.
De fysieke winkelbezoeker betaald wel


Ellen Cliteur 1 dec, 14:41

Niet als je bij Dirk je boodschappen haalt Frits


Machiel R 2 dec, 10:11

en kunnen we die conclussie eigenlijk ook niet trekken voor het overgrote deel van de webshops. Afgelopen zaterdag stonden er welgeteld 5 verschillende pakketbezorgers aan onze deur die allemaal 1 klein pakketje kwamen afleveren. Bezorgkosten bij alle 5 de zendingen: gratis.
Rara politiepet, maar dit kan toch niet rendabel zijn.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!