Er is geen supermarkt die geld verdient met online boodschappen. Dat zegt topman Frans Muller van Ahold Delhaize in een gesprek met Lebensmittel Zeitung. "Als anderen het tegendeel beweren, geloof ze dan niet."
Dat is ook de reden dat supermarkten van Ahold Delhaize, waaronder Albert Heijn, in tegenstelling tot Picnic geld vragen voor thuisbezorging. Door een betere mix van click & collect en thuisbezorging, en gebruik van robots in distributiecentra moet e-commerce winstgevender worden, zegt Muller. Picnic, dat ook nog geen winst maakt, meldde eerder deze week dat het een gerobotiseerd distributiecentrum ontwikkelt.
Eerder dit jaar liet de financiële topman Ton van Veen van Jumbo zich in soortgelijke bewoordingen uit. "Dit is een fors verlieslatend businessmodel. Iedereen weet dat", zei hij tegen de Belgische editie van CFO Magazine.
Machiel R 2 dec, 11:11
Ellen Cliteur 1 dec, 15:41
Frits Vries 30 nov, 23:05
Jasper A. 30 nov, 12:41