Steps en Promiss verleggen focus naar online en sluiten winkels

Steps en Promiss verleggen focus naar online en sluiten winkels

Alle winkels van Promiss en een aanzienlijk deel van de Steps-winkels in Nederland sluiten hun deuren. Dat maakte moederbedrijf FNG maandagochtend bekend. De sluitingen komen voort uit een verandering van strategie, waarbij de focus bij Promiss en Steps meer op online komt te liggen. 

Momenteel zijn de webshops van Promiss en Steps verantwoordelijk voor ruim de helft van de omzet van de twee merken. Dat is naar eigen zeggen een goede basis om de focus volledig op online te leggen en te verkopen via eigen webshops en online partners als Wehkamp en Zalando. De functie van de fysieke winkels zal verschuiven naar die van experience store, waardoor er minder winkels nodig zijn. 

De winkels van Promiss en 38 filialen van Steps zullen in het voorjaar van 2020 gesloten worden. In de vestigingen werken 108 vaste werknemers en 126 tijdelijke krachten. Voor hen wordt gekeken naar herplaatsing. Promiss heeft in totaal veertien winkels in Nederland, Steps vijftig.

RetailTrends stond onlangs al stil bij de val van damesmodeketens.

Reacties 2


Pascal Vaassen 6 jan, 13:14

Logisch verhaal. Beperkt aanbod in een winkel en een enorme hoeveel kosten. Enkel vestigingen in de grote steden en de rest kan makkelijk online. Het is de nieuwe realiteit die we nog meer en meer gaan zien. Wellicht nog wel ergens een outlet center om overbodige voorraden te dumpen? Zogeheten outlets blijven populair.


Reinder Koornstra 7 jan, 13:02

Natuurlijk niks verlegging van focus, maar wel een leuk pr verhaaltje!
Want wat een winkelketen, die het niet kan maken wat ze al jaren doen, nou verwacht van hun webshop, waarin ze één van de vele nieuwkomers zijn, is mij een raadsel!
Over een paar maanden horen we niets meer van promess, en over een half jaar is de merknaam vergeten!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!