Asos lanceert augmented reality-tool voor verschillende lichaamstypes

Asos lanceert augmented reality-tool voor verschillende lichaamstypes

Modewebshop Asos test een augmented reality-tool waarmee klanten kledingstukken in verschillende maten en op verschillende lichamen kunnen bekijken. Met de ‘See My Fit’-functie hoopt het Britse bedrijf dat klanten beter geïnformeerde aankoopbeslissingen zullen nemen, meldt Drapers

De functie is ontwikkeld in samenwerking met het Israëlische AR-bedrijf Zeekit. Bij achthonderd producten heeft Asos een See My Fit-button toegevoegd. Door erop te klikken, kunnen klanten het artikel op zestien verschillende modellen zien, in de kledingmaten 34 tot en met 48. De AR-techniek plaatst het product digitaal over het model heen. Een woordvoerder laat weten dat klanten zo het model kunnen kiezen waarmee ze zich het meest identificeren, een optie die volgens hem niet mogelijk zou zijn met ‘traditionele fotoshoot-technieken’.

In 2018 hield Asos al een kleine proef met dezelfde techniek, toen nog met vier verschillende modellen. In datzelfde jaar lanceerde de webshop Fit Assistant: een functie die de juiste maat voor een kledingstuk per klant kan voorspellen door middel van machine learning. Ook heeft Asos eerder een ‘Virtual Catwalk’ getest, waarmee shoppers de modellen met het product van hun keuze virtueel door hun kamer kunnen zien lopen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends