Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van Taco Bell en Levi's.
Taco Bell
Fastfoodketen Taco Bell slaat de handen ineen met softwarebedrijf Certona, om een nieuwe functie toe te voegen aan zijn app. Het Amerikaanse bedrijf wil zijn klanten een gepersonaliseerde bestelervaring bieden. Via kunstmatige intelligentie en machine learning zien Taco Bell-liefhebbers in de bijbehorende app de menu's en producten die voor hen het meest relevant zijn. Die voorspelling maakt de keten op basis van individuele voorkeuren en bestelgeschiedenis, maar ook op basis van de locatie van de klant én de weersomstandigheden op die plek. Met de nieuwe functie wil het fastfoodbedrijf de klantervaring- en loyaliteit verbeteren.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van Taco Bell en Levi's.
Taco Bell
Fastfoodketen Taco Bell slaat de handen ineen met softwarebedrijf Certona, om een nieuwe functie toe te voegen aan zijn app. Het Amerikaanse bedrijf wil zijn klanten een gepersonaliseerde bestelervaring bieden. Via kunstmatige intelligentie en machine learning zien Taco Bell-liefhebbers in de bijbehorende app de menu's en producten die voor hen het meest relevant zijn. Die voorspelling maakt de keten op basis van individuele voorkeuren en bestelgeschiedenis, maar ook op basis van de locatie van de klant én de weersomstandigheden op die plek. Met de nieuwe functie wil het fastfoodbedrijf de klantervaring- en loyaliteit verbeteren.
Levi's
Ook modemerk Levi's voegt een nieuwe functie toe aan zijn app. Het Amerikaanse bedrijf wil zijn trouwste klanten extra belonen. Wie regelmatig spijkerbroeken of andere Levi's-items aanschaft, hoeft in ruil daarvoor geen verzendkosten te betalen, krijgt als eerste informatie over Levi's samenwerkingen met 'high-end modemerken' en krijgt toegang tot exclusieve producten die online niet verkrijgbaar zijn. Het kledingbedrijf draait nu nog een pilot met de vernieuwde app, die in de loop van dit jaar verder uitgerold wordt.
Coles en Woolworths
In navolging van Amazon willen ook de Australische supermarktketens Coles en Woolworths klanten laten betalen met een app zonder dat er een kassa aan te pas komt. Volgens 7news gaan de ketens kassaloos winkelen introduceren in hun filialen, om haastige klanten van nog meer gemak en snelheid te voorzien. Net als bij Amazon Go kunnen klanten dan de supermarkt binnenwandelen, hun producten uit de schappen halen en daarna weer vertrekken - zonder af te rekenen. Dat gebeurt automatisch via de app. Wanneer de techniek daadwerkelijk bij de supermarktketens wordt toegepast is nog niet bekend, maar het nieuwsmedium verwacht 'binnen nu en tien jaar'.