De opkomst en ondergang van American Apparel

De opkomst en ondergang van American Apparel

American Apparel was in het vorige decennium een hip merk onder jongeren, zeker in de VS. Dat kwam niet in de laatste plaats door oprichter Dov Charney. Hij wordt gezien als het brein achter de controversiële reclamecampagnes van het bedrijf, maar maakte zich ook hard voor eerlijke en veilige werkomstandigheden (Made in the USA). Rond 2010 kwam de klad erin, mede door affaires rond Charney - die meermaals werd beschuldigd van seksuele intimidatie. Ook nadat hij aan de kant was gezet, werd het er niet veel beter op. Nadat het bedrijf al twee keer failliet was gegaan, werden in 2017 alle 110 winkels gesloten (waaronder de twee in Amsterdam). Een jaar later keerde het merk terug als webshop, onder een nieuwe eigenaar: Gildan. Is er toekomst voor American Apparel? 

 

American Apparel was in het vorige decennium een hip merk onder jongeren, zeker in de VS. Dat kwam niet in de laatste plaats door oprichter Dov Charney. Hij wordt gezien als het brein achter de controversiële reclamecampagnes van het bedrijf, maar maakte zich ook hard voor eerlijke en veilige werkomstandigheden (Made in the USA). Rond 2010 kwam de klad erin, mede door affaires rond Charney - die meermaals werd beschuldigd van seksuele intimidatie. Ook nadat hij aan de kant was gezet, werd het er niet veel beter op. Nadat het bedrijf al twee keer failliet was gegaan, werden in 2017 alle 110 winkels gesloten (waaronder de twee in Amsterdam). Een jaar later keerde het merk terug als webshop, onder een nieuwe eigenaar: Gildan. Is er toekomst voor American Apparel? 

 

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!