Ondanks slechte reviews en lange levertijden ziet Wish zijn jaaromzet groeien. Het platform sloot vorig jaar een investeringsronde af waarmee het zijn waarde verhoogde tot zo'n tien miljard euro.
Uiteindelijk kan de jaaromzet op termijn uitgroeien tot een biljoen dollar, verwacht eigenaar Peter Szulczewski. Toch is het niet alleen maar hosanna bij Wish. Consumenten mopperen over de levertijden en krijgen Wish moeilijk te pakken. Ook beoordelen klanten Wish als 'zeer slecht' op Trustpilot. De Vlaamse consumentenorganisatie Test Aankoop stuitte bovendien op namaakproducten op het platform.
In 2018 stond Wish in Nederland qua bereik op de vijfde plaats, na bol.com, AliExpress, HEMA en Albert Heijn, blijkt uit onderzoek van SIDN. Dat terwijl Wish in 2016 nog geeneens in ons land actief was. Volgens het onderzoek past de snelle opkomst in een trend. Consumenten shoppen steeds vaker over de grens. Vond in 2016 nog bijna de helft van de ondervraagden het belangrijk dat een bedrijf in Nederland zit, vorig jaar gold dat voor nauwelijks een derde. Lees in het januarinummer van RetailTrends alles over de wondere wereld van Wish.
rins de bruin 17 jan, 16:54
helmut Baier 17 jan, 14:19