Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van Pinterest en McDonald's.
Pinterest
Retailers zoals HEMA en A.S. Watson, maar ook platformen als YouTube gingen het bedrijf al voor. Allemaal lieten ze hun klanten virtueel make-up testen via augmented reality. Nu voegt ook Pinterest de mogelijkheid toe aan zijn app. Liefhebbers van het verzamelplatform kunnen er vanaf nu lipstick uittesten van onder meer Estée Lauder, Sephora, Lancôme en L'Oréal, door het openen van...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van Pinterest en McDonald's.
Pinterest
Retailers zoals HEMA en A.S. Watson, maar ook platformen als YouTube gingen het bedrijf al voor. Allemaal lieten ze hun klanten virtueel make-up testen via augmented reality. Nu voegt ook Pinterest de mogelijkheid toe aan zijn app. Liefhebbers van het verzamelplatform kunnen er vanaf nu lipstick uittesten van onder meer Estée Lauder, Sephora, Lancôme en L'Oréal, door het openen van Pinterests 'smartcamera'. Het bedrijf geeft daarnaast advies over de beste kleur lippenstift bij elke huidskleur. Pinterest lanceerde de functie naar eigen zeggen omdat 'try on' één van de meest gezochte termen in de categorie beauty was. Later voegt het platform meer make-upproducten toe aan zijn Try On-functie.
Instacart
Boodschappendienst Instacart lanceert in zijn app 'Instacart Meals' in samenwerking met de Amerikaanse supermarktketen Publix. Gebruikers kunnen via de app nu ook verse maaltijden bestellen. De lancering omvat een paar nieuwe functies, waaronder de Digital Deli Counter. Daarmee kunnen klanten hun eigen broodje samenstellen, met keuze uit verschillende soorten brood, kaas, vlees, groente en sauzen. De sandwich wordt vervolgens bereid bij een Publix-filiaal. De nieuwe dienst is vooralsnog alleen beschikbaar in Florida. De boodschappenservice van Instacart, die dezelfde dag bezorgt, is naar eigen zeggen al beschikbaar voor ruim 85 procent van de Amerikaanse huishoudens.
McDonald's
McDonald's heeft een nieuwe app gelanceerd die niet met hamburgers, maar wel met zijn werknemers te maken heeft. 'Archways to Careers' heet de applicatie, die personeel van de fastfoodketen moet helpen bij het uitstippelen van hun carrièrepad. Via het programma, in samenwerking met Council for Adult and Experiential Learning en een coaching-organisatie, kunnen McDonald's-werknemers werken aan hun beheersing van de Engelse taal, het behalen van schooldiploma's en kunnen ze bijles ontvangen - alles bij elkaar ter waarde van drieduizend dollar per persoon. In de app ziet het personeel welke vaardigheden hen dichter bij hun toekomstige droombaan kunnen helpen en welke kansen McDonald's hen biedt op dat vlak. Het Amerikaanse bedrijf zet zich al langer in voor educatie van zijn werknemers en gaf naar eigen zeggen ruim negentig miljoen dollar uit aan opleidingen en (bij)lessen voor zo'n 50 duizend werknemers.