Jumbo mag dan met de samenwerking met Too Good To Go zijn gestopt, de franchisers van de supermarktketen gaan er bijna zonder uitzondering mee door. Dat zegt head of sales Gijs van Schoot van de anti-voedselverspillingsapp tegen RetailTrends.
Jumbo heeft besloten zelf een project op te zetten. In de winkels komen koelmeubels met daarin versproducten die op de tht-datum zitten. De meeste franchisers blijven de app echter trouw. Van Schoot: "Die kiezen én voor het initiatief van het Jumbo-hoofdkantoor én die gaan door met Too Good To Go."
Bang dat andere retailers het voorbeeld van Jumbo zullen volgen, is Van Schoot niet. "Iedereen die ik spreek, is blij met de samenwerking. En ze zijn juist op zoek naar verdieping in die samenwerking. Namelijk: hoe kunnen we samen een verspillingsvrije supermarkt maken?" Dat is volgens Van Schoot een belangrijke stap op weg naar het uiteindelijke doel van Too Good To Go: een wereld zonder voedselverspilling.
Meer over de samenwerking van Too Good To Go met retailers op RetailTrends.
Reacties 0