Bizar vormgegeven of juist heel strak. Op een perfecte locatie of met een excellente bediening. Vier gerenommeerde designers over hun favoriete winkels.


Berit Burema retaildesignmanager bij Ace & Tate


“Toen ik in 2013 begon bij Ace & Tate was ik erg onder de indruk van Aesop, een Australisch luxe huidverzorgingsmerk. Elke Aesop-winkel ziet er anders uit, door lokale samenwerkingen met architecten, interieurontwerpers en kunstenaars. Ze hebben een sterke visuele identiteit die op holistische wijze wordt uitgevoerd – herkenbaar dus, ongeacht hoe je met het merk te maken krijgt. Kijkende naar de manier waarop ze hun design hebben opgebouwd en ingedeeld, zie je dat materialen, ontwerpers, producten en ontwerp een gezamenlijk verhaal vormen. Dat resulteert in een merkervaring die zowel authentiek als tijdloos is.
 

Berit Burema (1986) startte in 2013 als retaildesignmanager bij brillenmerk Ace & Tate. Studeerde Kunst- en architectuurgeschiedenis, specialisatie: kunst en markt. Restaureert, als ze niet de wereld over vliegt, haar woonhuis uit...