Jumbo voert hogere bestelkosten landelijk door

Jumbo voert hogere bestelkosten landelijk door

Jumbo heeft de bestel- en afhaalkosten voor klanten bij al zijn filialen verhoogd. Dat bevestigt een woordvoerder van de keten aan Distrifood

De supermarktketen verhoogde de prijzen voor thuisbezorging en het afhalen van boodschappen in november vorig jaar al voor een deel van zijn winkels. Inmiddels hanteren alle Jumbo-supermarkten een hoger tarief. 

Jumbo zegt de prijzen te verhogen vanwege de groeiende online kosten. "Het aantal bestellingen via Jumbo.com groeit en zal naar verwachting ook alleen maar blijven toenemen", aldus de woordvoerder. "Daarbij zien we dat de kosten voor de service van het verzamelen van de boodschappen en thuisbezorging ook zijn toegenomen." 

De supermarkt zag zich naar eigen zeggen genoodzaakt de prijzen landelijk met gemiddeld 1 euro te verhogen, 'om in lijn te blijven met de kosten en ook in de toekomst klanten online van boodschappen te voorzien'. Wel hanteert het bedrijf nog steeds flexibele bezorgkosten met verschillende bezorgopties en -momenten en specifieke aanbiedingen waarbij de bestelkosten komen te vervallen.

Financieel topman Ton van Veen liet eerder aan De Financiële Telegraaf weten dat online verlieslatend is voor de keten. Jumbo zou hiermee echter een groep loyalere klanten aanwakkeren, die meer in de winkels uitgeven. Toch sloot de topman destijds niet uit dat de kosten voor thuisbezorging hoger zouden worden. "Economisch is het noodzakelijk, maar we zitten in een zeer concurrerende markt."

Reacties 5


Renaatje Bz 20 feb, 23:46

Bestel de laatste tijd niet meer bij de jumbo omdat ik steeds rare boodschappen kan kiezen om mijn bezorgkosten gratis te laten zijn, terwijl de coop gratis bezorgd vanaf 40 euro en vaak gratis bij 2 leuke artikelen die je vaak nodig bent, denk niet dat dit een handige set is van de jumbo, nu bestel ik misschien wel helemaal niet meer hier.


Huib Deunhouwet 21 feb, 12:38

Ik vind het al absurd dat je er voor moet betalen, want zij hebben toch het systeem bedacht en nu kunnen de klanten er steeds meer voor moeten betalen? Bovendien is het toch gek dat je voor het ene tijdsbestek meer moet betalen en 5 minuten later is dan duurder of goedkoper, gewoon onbegrijpelijk, want het inpakken blijft toch voof alle bestellingen hetzelfde? Jij als klant wordt dan gestraft omdat je op een bepaald tijfsbestek niet thuis kan zijn. Het is gewoon te absurd, we moeten er met z'n allen tegenin gaan.
Als je bovendien nog ziet hoe de boodschappen worden ingepakt, soms lijkt het wel of het er wordt ingegooid en niet bij nagedacht wordt dat de zware artikelen onderin moeten.


Bezorger Bezorger 21 feb, 14:48

@Huib Deunhouwet

Het kan zijn dat je het absurd vindt, maar de kosten van onderhoud / personeel / diesel etc. moeten ergens van betaald worden. Hier zijn kosten aan gebonden en deze worden dan betaald door de klanten (die €6). Om diezelfde reden is het niet gek dat je voor het ene tijdsbestek meer moet betalen dan het andere. Er wordt namelijk een zo optimaal mogelijke route gemaakt. Als jouw adres niet op die route ligt in het ene tijdsbestek zijn hier weer hogere kosten aan gebonden (meer rijtijd / brandstof / minder bestellingen kunnen doen in de bepaalde tijd) dan wanneer jouw adres wel op deze route ligt in het tijdsbestek. Om die reden krijgen sommige mensen korting als zij dat tijdsbestek kiezen (puur voor optimalisatie redenen).

De boodschappen worden altijd door het EFC personeel zo geplaatst dat de zwaardere spullen onderop liggen en de minder zware bovenop. Mocht dit niet het geval zijn dan is het hoogstwaarschijnlijk de bezorger geweest die een kratje zelf leeg heeft weten te maken en daarbij per ongeluk zware spullen op de lichtere heeft gelegd.


J. Sinke 26 feb, 22:00

Ze krijgen het drukker en drukker dus zou het verhoudingsgewijs goedkoper kunnen omdat er meer omzet binnen wordt geharkt en meer adressen bij elkaar zitten. Vreemde manier van zaken doen...


H van der Hoeven 4 mrt, 12:16

Ja ik zie de bestelkosten steeds maar toenemen dit word een beetje te gek voor woorden . Bestel gemiddeld voor 85 euro/week aan boodschappen dus je zou zeggen ze moeten blij zijn met zo'n klant . Maar ja als je daarbij dan hoge bestelkosten moet betalen omdat je gehandicapt bent en niet zelf op pad kunt vraag ik me af waarom moeten die bestelkosten zo hoog zijn .

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!