Sieradenlabel Anna+Nina zegt 'het zonde te vinden' om meer fysieke winkels in ons land te openen. Het merk heeft drie conceptstores in Amsterdam en vindt dat de beste plek voor fysieke locaties."Het is veel leuker en inspirerender als mensen naar ons toe moeten komen in Amsterdam, dan dat onze sieraden op elke hoek van de straat verkrijgbaar zijn", zegt mede-oprichter Nina Poot in een interview met RetailTrends.

Over de grens ziet Anna+Nina nog wel mogelijkheden voor winkelopeningen. Het merk opende vorige jaar al een vestiging in Antwerpen en ziet daarnaast nog ruimte voor vijf andere buitenlandse vestigingen, waarbij Kopenhagen, Parijs en Londen als optie worden genoemd. Volgens Poot wordt volgend jaar gekeken naar concrete mogelijkheden hiervoor. Dit jaar focust Anna+Nina zich vooral op e-commerce. "De afgelopen jaren hebben we vooral geïnvesteerd in de Nederlandse markt. Nu willen we meer marketingcampagnes starten in Europese landen als België, Duitsland en Engeland. Daarmee willen we onze onlinemarkt vergroten en nog meer mensen naar de webshop trekken."

Hoewel het e-commercekanaal van het sieradenmerk het hardste groeit, dienen de fysieke winkels als een soort marketingtool. Poot vertelt dat de opening van een fysieke locatie, het onlinekanaal versterkt. "Dat zagen we aan onze winkel in Antwerpen. Met de opening steeg het aantal online bestellingen in België."

Anna+Nina werd acht jaar geleden opgericht door Poot en goede vriendin Anna de Lanoy Meijer. Het merk verkoopt naast sieraden ook kleding en woonaccessoires. Met een conceptstore in de Pijp in Amsterdam en een groot netwerk op Instagram werd het merk populair. Al snel volgden een webshop en werden er nog twee winkels in onze hoofdstad geopend. Anna+Nina wordt ook verkocht bij onder meer de Bijenkorf, Liberty in Engeland en Ilum in Denemarken. 

Lees het hele artikel over Anna+Nina hier.