Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Nespresso, Walmart en Instacart.
Nespresso
De nieuwe koffiemachine van Nespresso heeft geen knoppen meer, maar laat zich uitsluitend met de Nespresso-app bedienen. De zogeheten O by Nespresso herkent zelf het materiaal en de kleur van het Nespresso-cupje. De app zorgt onder meer voor de juiste hoeveelheid water bij elke koffiesoort. Ook kun je via de app je koffiekennis vergroten en koffierecepten ontdekken. De koffiemachine wordt eerst in tien landen getest, waaronder in Nederland. In eerste instantie worden er duizend exemplaren voor ons land gereserveerd.
Walmart
Walmart had altijd twee apps, een voor de...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Nespresso, Walmart en Instacart.
Nespresso
De nieuwe koffiemachine van Nespresso heeft geen knoppen meer, maar laat zich uitsluitend met de Nespresso-app bedienen. De zogeheten O by Nespresso herkent zelf het materiaal en de kleur van het Nespresso-cupje. De app zorgt onder meer voor de juiste hoeveelheid water bij elke koffiesoort. Ook kun je via de app je koffiekennis vergroten en koffierecepten ontdekken. De koffiemachine wordt eerst in tien landen getest, waaronder in Nederland. In eerste instantie worden er duizend exemplaren voor ons land gereserveerd.
Walmart
Walmart had altijd twee apps, een voor de boodschappenservice en een algemene Walmart-app. Nu gaat de Amerikaanse supermarktketen van de twee applicaties één maken, om uiteindelijk volledig te stoppen met de boodschappen-app. De veranderingen worden in fases doorgevoerd. In de tussentijd wordt de algemene Walmart-app geüpdatet, zodat verse producten en het lokale assortiment van elke supermarkt straks beschikbaar is voor pick-up en bezorging.
Instacart
Gebruikers van boodschappenapp Instacart kunnen nu hun bestelling laten bezorgen zonder dat ze daarvoor thuis hoeven te zijn met de zogeheten Leave at My Door Delivery’-functionaliteit. Instacart was de functie al langer aan het testen bij een kleine groep klanten, maar de uitbraak van het coronavirus zorgde ervoor dat het bedrijf de functie sneller uitrolde dan gepland. Zo kunnen consumenten ook hun boodschappen geleverd krijgen, zonder dat daarvoor persoonlijk contact met een bezorger nodig is. De functionaliteit is beschikbaar bij het afrekenen van de bestelling.