Coolblue sluit tijdelijk alle winkels wegens 'enorme vraag' online

Coolblue sluit vanaf dinsdag al zijn twaalf fysieke winkels, in elk geval tot 6 april. De retailer neemt deze maatregel naar eigen zeggen om aan de 'enorme vraag' naar bepaalde artikelen voor thuis te voldoen.

Volgens Coolblue bestellen consumenten door het coronavirus 'extreem veel meer' apparatuur om thuis te kunnen werken en huishoudens draaiende te kunnen houden, zoals monitoren, webcams en vriezers. Het bedrijf spreekt van een groei van honderden procenten in dergelijke categorieën. Om klanten van deze producten te kunnen voorzien gaan alle fysieke winkels tijdelijk op slot en worden minder relevante categorieën zoals koffers, navigatiesystemen en barbecues online uitgezet. 

"We hebben onszelf in recordtijd weer opnieuw moeten uitvinden", stelt ceo Pieter Zwart. "Honderden klantenservicemedewerkers werken massaal vanuit huis om onze klanten te helpen. Onze collega's van CoolblueFietst en CoolblueBezorgt zijn elke dag onderweg om de producten op een snelle en veilige manier bij mensen thuis te krijgen."

Ook Nike besloot vanaf deze week al zijn winkels in West-Europa, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en de VS te sluiten, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onder meer Apple en modeketen Urban Outfitters gingen het sportmerk voor en deden (een groot deel van) hun winkels op slot.
 

Reacties 7


Henk Salute 16 mrt, 12:28

De ene mans dood is andermans brood, dat blijkt nu opnieuw. Dat staat nog los van alle misbruik die door gewetenloze mensen worden gemaakt


P R 16 mrt, 20:27

Amazon veegt Coolblue weg. Nog 1,5 jaar en dan is het gedaan. Althans in kleinere maat voor de blauwe.


Rudie P 17 mrt, 11:53

Dat Amazon Coolblue wegvaagd heb je als consument zelf in de hand. Je hoeft daar niet te bestellen. Sterker nog, je mag gewoon naar de electrozaak bij jou in de buurt....


René V 17 mrt, 12:04

Coolblue heeft een héle goede service.
En ik vindt het wel mee vallen dat goedkope bij Amazon.
En tot hoever gaat de service van Amazon.


Michael Doyle 27 mrt, 09:47

Amazon is niet zo goed koop ik vind het duur. Cool Blue heeft een hele goede service ik ben daar zeer tevreden heel klant vriendelijk. Ik blijf bij Cool Blue.


Mieke Riko 6 apr, 21:16

Ik hoop dat coolblue kan blijven bestaan heeeeeeel goede service


Lidy Ramakers 4 mei, 07:53

Nou, ik zou een mail jrijgen en een track en trace nummer maar niks hoor.dus de heledag wachten?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!