Appdate: Een jaar lang gratis Starbucks-koffie

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Starbucks, Pomelo en Xiaomi. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Starbucks, Pomelo en Xiaomi. 

Starbucks 
Wegens het coronavirus en de bijbehorende maatregelen is Starbucks in veel landen alleen nog open als to go-winkel. Maar de koffieketen heeft ook aan de thuisblijvers gedacht: zij kunnen zich vermaken met een spelletje genaamd Starland, dat recent aan de app van het Amerikaanse bedrijf is toegevoegd. Met het spel kunnen Starbucks-members verschillende prijzen winnen. Van een gratis kop koffie of gebakje tot een jaar lang gratis dranken of 365 dagen gratis ontbijt. De prijs die je gewonnen hebt, wordt in 3D zichtbaar op je telefoonscherm door middel van augmented reality. Spelers die tóch de deur uit gaan voor een to go-koffie maken een grotere kans om een hoofdprijs te winnen. Het spel is beschikbaar tot en met 8 april.

Pomelo
Modemerk Pomelo heeft een in-app ‘shoppable’ livestream gelanceerd in samenwerking met de Thaise actrice Davika Hoorne. Gebruikers van de app krijgen zo een voorproefje van de voorjaars- en zomercollectie van het Aziatische merk en kunnen de items direct aanschaffen voor een 'engaging en interactieve ervaring’. Klanten kunnen tijdens de livestream ook interacteren met de Thaise actrice en een beroep doen op haar mode-advies. “In een alsmaar veranderd retaillandschap onderscheidt Pomelo zich door zijn klanten dynamische ervaringen te bieden en winkelen te combineren met real-time content”, aldus Pomelo-cmo Jean Thomas. 

Xiaomi
Het succes van videoplatform TikTok is ook Xiaomi niet ontgaan. De Chinese techfabrikant heeft daardoor besloten te investeren in korte filmpjes, door samen te werken met videoplatform Firework. Dat platform maakt video’s van dertig seconden voor de Mi Video’s-app van het techbedrijf, in 38 verschillende categorieën zoals reizen, beauty en fitness. Zo wil het bedrijf de populariteit van zijn app verhogen en een graantje meepikken van de videotrend die vooral onder jongeren aanslaat. Xiaomi opent dit jaar nog zijn eerste Nederlandse winkel in Rotterdam. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen