Ondanks de topdrukte in supermarkten, distributiecentra en bij webwinkels door het coronavirus, kunnen werknemers van Albert Heijn, Jumbo en bol.com vooralsnog niet op een extra beloning rekenen. Dat schrijft RTL Z. 

De Amerikaanse bedrijven Amazon en Walmart kondigden vorige week aan dat het personeel een tijdelijke loonsverhoging of bonus kreeg, als beloning voor hun extra inzet tijdens de coronacrisis. Ook zorgt het ervoor dat huidig personeel niet wegloopt en het werven van extra personeel gemakkelijker is. 

“We hebben enorm veel respect voor onze medewerkers, en besteden veel zorg en aandacht aan hen”, vertelt een woordvoerder van Jumbo. De supermarktketen is nog aan het nadenken over een manier waarop zij die waardering nog meer kan laten blijken. Ook heeft de Veghelse onderneming nog voldoende personeel om de drukte op te vangen, onder meer door personeel van dochterbedrijf La Place in te zetten. 

Ook bij Albert Heijn wordt er nog niet nagedacht over een extra beloning. Het bedrijf werft meer tijdelijke krachten via internet en personeel van het hoofdkantoor springt bij om de drukte het hoofd te bieden. 

Bij bol.com is het druk in de magazijnen. Er wordt gewerkt in gescheiden groepen, om besmettingsgevaar te reduceren. Extra personeel heeft de webshop momenteel niet nodig. “Op dit moment overwegen we niet om de salarissen te verhogen”, vertelt Jaco Knetemann van Ingram Micro, waar de werknemers van bol.com op de loonlijst staan.