Door aanhoudende drukte en hoog ziekteverzuim ontstond er vorige week een achterstand bij de pakketbezorging van PostNL. Die achterstand is inmiddels weggewerkt, meldt een woordvoerster van het bedrijf.

De achterstand ontstond vorige week dinsdag, normaal gesproken altijd de drukste dag van de week. "Normaal zien we op dinsdag een enorme piek, maar nu zien we die de hele week door”, vertelt de woordvoerster. “Hoewel we de meerderheid van de pakketten gewoon konden verwerken, lukte dat bij een deel niet.” Daarnaast kampt PostNL met een hoog ziekteverzuim, omdat ook werknemers met lichte gezondheidsklachten volgens de regels van het RIVM beter thuis kunnen blijven.

Gelukkig zit er volgens PostNL ‘enige flexibiliteit in zijn keten', waardoor de aanhoudende drukte aardig opgevangen kan worden. “Inmiddels draaien we op volle toeren. We hebben enorm opgeschaald en onder meer bezorgondernemers en uitzendkrachten ingezet.”

Het aantal pakketbezorgingen van PostNL was de afgelopen weken net zo hoog als in de drukke kerstperiode. “Alleen weten we in die periode dat de drukte eraan zit te komen en treffen we maatregelen. Dat was nu niet het geval.” Uitspraken over het aantal pakketbezorgingen doet PostNL niet. Op een gemiddelde dag zegt het bedrijf zo'n 900 duizend pakketten te bezorgen. "Daar zitten we nu aanzienlijk boven."

Of het ontstaan van een nieuwe achterstand uitblijft, bevestigt de woordvoerster niet. "Het blijft druk. Harde garanties durf ik niet te geven."