Supermarkten moeten zuinig zijn op bekende merken

Nederlandse supermarkten doen er verstandig aan conflicten met leveranciers en producenten niet te hoog te laten oplopen. Dat zegt Laurens Sloot, directeur van het Erasmus Food Management Institute. Het is riskant om het tot een boycot te laten komen, zoals Albert Heijn in januari overkwam met Grolsch. Als supermarkten in het aanbod sterke merken snijden, stappen klanten snel over naar een andere winkel. Daarbij gaat het vooral om hedonistische producten als sigaretten en koffie. Sloot: “Wie de schuld heeft, maakt de klant niet uit. Ze betalen bij service supermarkten iets meer en verwachten daar een compleet assortiment.” Sloot promoveert vandaag met een onderzoek naar het niet-voorhanden zijn van artikelen in supermarkten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!