Plus investeert de komende tijd bijna zestien miljoen euro in elektronische schaplabels. De supermarktketen wil de e-labels van fabrikant Pricer uitrollen naar al zijn filialen. 

De eerste elektronische schaplabels worden in het tweede kwartaal van dit jaar geplaatst. In het eerste kwartaal van 2021 moeten alle 265 winkels van de elektronische powerTag-labels voorzien zijn. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de software van Pricers ESL-platform: Pricer Plaza. 

Met de e-labels kan Plus real-time prijzen en data aanpassen in de winkel. Daarnaast zouden de elektronische labels voordelen bieden op het gebied van online bestellingen en voorraadmanagement. “We waarderen de innovatie, betrouwbaarheid en duurzaamheid die Pricer ons kan bieden”, aldus Plus-ceo Duncan Hoy. “We streven er altijd naar om de customerexperience te verbeteren en dergelijke nieuwe oplossingen zijn van grote waarde voor zowel onze klanten als onze winkeleigenaars.”

De afgelopen jaren hebben al 41 Plus-ondernemers elektronische schaplabels ingevoerd, waarvan de eerste in 2006, zo liet de keten eerder aan Distrifood weten.