Het online concept voor diamantjuwelen Baunat voert sinds vorig jaar gesprekken met potentiële overnamekandidaten. Door de crisis zijn er nu te veel onzekerheden om daarover concreet te worden, zegt oprichter Steven Boelens tegenover RetailTrends.

Boelens zei tweeënhalf jaar terug dat Baunat ‘uiterlijk in 2020’ zou moeten zijn gekocht door bijvoorbeeld LVMH of een ander groot luxeconcern. Hij sluit nog steeds niet uit dat er dit jaar een deal komt, maar noemt het ‘geen must’. “Wij hebben voldoende centen om zelf door te gaan, dus we stellen ons niet wanhopig op.”

Het van oorsprong Antwerpse Baunat heeft sinds enkele jaren een showroom in Amsterdam. Nederland is volgens Boelens een van de betere markten voor het concept. “Amsterdammers besteden bij ons rustig twintig,- dertigduizend euro”, zegt de oprichter. Ondanks de crisis denkt Baunat dit jaar met groei af te sluiten. Boelens rekent op een omzet van tussen de dertien en veertien miljoen euro. Winst wordt er nog niet gemaakt.

Lees op RetailTrends meer over de bijzondere business van Baunat.