Pockies groeit door coronacrisis met vierhonderd procent

Pockies, bekend van de onderbroeken met zakken, doet goede zaken tijdens de coronacrisis. Het bedrijf groeide in maart en april met vierhonderd procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat vertelt medeoprichter Michiel Dicker in een interview met RetailTrends.

“Iedereen zat ineens thuis op de bank, dus de online verkopen gingen de lucht in”, aldus Dicker. De producten van Pockies vallen naar eigen zeggen in de categorie couch couture: 'chille, comfortabele producten voor op en rondom de bank'. Vorig jaar verkocht het merk honderdduizend boxers met zakken in heel Europa. “Daar zijn we nu al voorbij”, vertelt de oprichter. “We willen blijven groeien, maar hebben voor dit jaar geen specifieke verwachtingen. Dit wordt vooral het jaar waarin we ons merk duidelijk gaan positioneren en onze productontwikkeling naar een hoger niveau tillen.”

Pockies werd zes jaar geleden opgericht ‘als grap’, maar timmert inmiddels hard aan de weg. Het Nederlandse bedrijf verkoopt naast boxers onder meer badjassen en sokken en werkt samen met bn’ers als Willie Wartaal en Snelle. Dickers grootste droom? “Dat mensen van over de hele wereld weten waar ze moeten zijn om in stijl op de bank te hangen.” Lees hier het hele interview.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!