In deze brandstore van Weleda staat wellness centraal

In deze brandstore van Weleda staat wellness centraal

Cosmeticamerk Weleda heeft al bijna vijftien jaar een eigen brandstore in Parijs, vlakbij de Champs Elysées. Onlangs kreeg de winkel een volledige make-over. ‘Puurheid, helderheid en natuurlijkheid’, evenals een flinke scheut wellness, stonden daarbij centraal. 

De winkel is 184 vierkante meter groot en gevestigd aan de Avenue Franklin Roosevelt, in het achtste arrondissement van de Franse hoofdstad. Daarmee zijn (cosmetica-)merken als Christian Dior, L’Occitane en Provence nabije buren van Weleda. 

Het bedrijf, dat inmiddels honderd jaar bestaat, vond het hoog tijd voor een metamorfose. “Om in overeenstemming te zijn met de huidige waarden van het merk en de verwachting van onze klanten”, aldus Weleda tegen het Franse Fashion Network. De nieuwe winkel biedt naar eigen zeggen een ‘unieke zintuigelijke ervaring, waarbij ontspanning en plezier worden...

Cosmeticamerk Weleda heeft al bijna vijftien jaar een eigen brandstore in Parijs, vlakbij de Champs Elysées. Onlangs kreeg de winkel een volledige make-over. ‘Puurheid, helderheid en natuurlijkheid’, evenals een flinke scheut wellness, stonden daarbij centraal. 

De winkel is 184 vierkante meter groot en gevestigd aan de Avenue Franklin Roosevelt, in het achtste arrondissement van de Franse hoofdstad. Daarmee zijn (cosmetica-)merken als Christian Dior, L’Occitane en Provence nabije buren van Weleda. 

Het bedrijf, dat inmiddels honderd jaar bestaat, vond het hoog tijd voor een metamorfose. “Om in overeenstemming te zijn met de huidige waarden van het merk en de verwachting van onze klanten”, aldus Weleda tegen het Franse Fashion Network. De nieuwe winkel biedt naar eigen zeggen een ‘unieke zintuigelijke ervaring, waarbij ontspanning en plezier worden gecombineerd’. 

Om de winkel een natuurlijke uitstraling te geven, worden hout en steen gecombineerd met veel groen en aardetinten. Vooral de houten structuur in het midden van de winkel, die doet denken aan een rieten mand, springt in het oog. Binnen de ‘cocon’, voorzien van een wand met levende planten, is een wellness-hoekje gecreëerd waar klanten kunnen ontspannen en de producten van het merk kunnen testen. Aan de andere kant van de winkel is eveneens een ‘bar’ met een wastafel, waar met de cosmetica geëxperimenteerd kan worden. Tot slot is er een apart zithoekje gecreëerd waar klanten uitgebreid advies kunnen krijgen van de winkelmedewerkers.

Weleda is een Zwitsers bedrijf, opgericht in 1921. Naast de brandstore is Weleda in Frankrijk verkrijgbaar bij ruim vijfduizend verkooppunten. In 2018 was het merk marktleider op het gebied van natuurlijke en biologische huidverzorging. In Nederland zijn de cosmeticaproducten onder meer verkrijgbaar bij Etos en Holland & Barrett. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!