RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Wordt dit de Coolblue van de bakkers?
Van een 'stoffig ambachtelijk vak' naar de 'Coolblue van de bakkers'. Als een van de eerste in zijn categorie waagt Bakkerij Schuld de stap naar een landelijke webshop. We spreken eigenaar Jan-Aart Schuld, vijfde generatie, over het hoe en waarom.
La Place: succes, corona en efficiency-denken
Een kwart van de filialen van La Place gaat dicht. Eigenaar Jumbo wijst naar de coronacrisis en naar een nieuwe formule. Maar er speelt meer mee, zegt retaildeskundige Rupert Parker Brady.
Hoe gaat het nu met Travelbags?
De winkelstraat veroveren: die ambitie sprak Travelbags een paar jaar geleden voor het eerst uit. Maar dat was voordat het coronavirus de kop opstak en het toerisme, en daarmee ook de verkoop van reisbagage, volledig platlegde. RetailTrends vroeg mede-eigenaar John Horstra hoe de zaken er nu voor staan.
Zo moet de Lijnbaan weer 'het Rotterdamgevoel' oproepen
De Rotterdamse Lijnbaan: je houdt ervan of het is je een doorn in het oog. Door het bijzondere verhaal van het monumentale winkelgebied duidelijker te vertellen en het weer volledig in oude stijl te renoveren, moet de autovrije winkelstraat weer 'het echte Rotterdamgevoel oproepen'.
Consumentengedrag na corona: vier vragen en inzichten
Het coronavirus verandert de manier waarop we werken, eten, communiceren én consumeren. Advies- en accountancykantoor PwC vergeleek het gedrag van consumenten van voor en na de crisis en kwam tot vier inzichten rondom de post-corona customer journey. RetailTrends zet ze op een rij.
Reacties 0