Parfumado denkt dit jaar zijn omzet 'meer dan te verdubbelen'. De parfumservice noteerde in 2019 een omzet van 1,5 miljoen euro in de boeken. Dat vertellen oprichters - tevens broer en zus - Martijn en Floor van Rooy aan RetailTrends.
Die verdubbeling is onder meer het resultaat van de groei die Parfumado de afgelopen maanden meemaakte, mede door de coronacrisis. "De afgelopen vier tot vijf maanden zijn we met 125 procent gegroeid", vertelt Martijn. Doordat veel retailers hun deuren moesten sluiten door de uitbraak van het virus, wisten veel retailers, merken en klanten Parfumado te vinden.
Het bedrijf verwacht zelfs binnen niet al te lange tijd winstgevend te zijn. "Afgelopen jaren waren we winstgevend op een bepaald punt. Toen hadden we de marketingkraan dicht. Met de nieuwe investering (300 duizend euro, opgehaald bij tv-programma Dragon's Den, red.) zijn we meer gefocust op groei en is de marketingkraan weer open. Groeien is momenteel belangrijker dan zwarte cijfers noteren", legt Floor uit.
Parfumado is een parfumservice waarbij je voor 14,95 euro per maand een parfumsample van 8 mililiter toegestuurd krijgt. De sample past helemaal bij jouw geurvoorkeuren die je van tevoren via een quiz hebt doorgegeven. De voormalige RetailRookie is inmiddels actief in Nederland, België en Groot-Brittannië, maar wil binnen vijf jaar het nummer één beautyplatform van Europa zijn. Lees op RetailTrends het complete interview met de parfumservice.
Reacties 0