Supermarkt Dirk ontketent prijzenoorlog

Supermarkt Dirk ontketent prijzenoorlog

Supermarktketen Dirk begin een prijzenoorlog. Het bedrijf duidde zijn eigen lage prijzen wekenlang aan als het ‘nieuwe normaal’, maar vergelijkt zijn kassabon vanaf nu met die van concurrenten Albert Heijn en Jumbo. Dat meldt het AD

Zo kwam Dirk na het vergelijken van een kassabon met A-merkproducten, waaronder cola, chips en koek, met die van Albert Heijn 12,77 euro goedkoper uit de bus. Een woordvoerder van die laatste keten noemt het vergelijken van kassabonnetjes ‘niets nieuws’. Het zou volgens Albert Heijn niets zeggen over wat de klant aan de kassa betaalt, omdat elke klant andere producten kiest. 

Toen Dirk hetzelfde trucje afgelopen week uithaalde met een kassabon van Jumbo, kwam de supermarktketen 6,24 euro goedkoper uit dan zijn concurrent. Een woordvoerder van Jumbo vertelt de krant ‘zich niet te herkennen in het beeld dat Dirk van den Broek neerzet’. “Klanten kunnen bij Jumbo rekenen op altijd lage prijzen. Onze prijsmeters controleren iedere dag de prijzen bij supermarkten in Nederland om dat te garanderen.”

Volgens Inprijsverhoogd.nl, dat dagelijks tienduizenden online prijzen van supermarkten bijhoudt, klopt het wel degelijk dat Dirk goedkoper is dan AH en Jumbo - al is het verschil bij Jumbo laatste minder duidelijk 'omdat de winkels hun prijzen lokaal aanpassen aan de laagste prijs in de markt'. 
 

Reacties

Slimme actie. Het zet wel aan tot scherpte bij de concurrent !

Geplaatst door Theo terdu op 5 augustus 2020 om 10:35

Zwakke manier van jezelf profileren. afzetten tegen de collega supermarkten. Is alles verder wel beter bij Dirk ? alles op voorraad , wachtrijen bij de Kassa ?

Geplaatst door Arie Mulders op 5 augustus 2020 om 10:51

Jumbo vergelijkt producten die je niet dagelijks nodig bent. Ik zie dagelijks dat Job prijzen verhoogd net als AH

Geplaatst door H Venem op 6 augustus 2020 om 11:58

Is al jaren bekend dat ah en jombo niet zo goed koop zijn als ze zeggen loop eens door hun winkels heen dan vergelijk maar iedereen gaat voor de bons punjes of hamsteren of acties die niets voor stellen

Geplaatst door Evert Puijmbroeck op 6 augustus 2020 om 21:53

Laatste nieuws









RetailTrends