Amac zet groei door tijdens de coronacrisis

Amac zet groei door tijdens de coronacrisis

Apple-verkoper Amac boekte het afgelopen boekjaar meer omzet en ook de brutobedrijfswinst (ebitda) groeide. Ook in coronatijd nemen de verkopen toe.

Het bedrijf zag de omzet van april vorig jaar tot en met maart dit jaar met ruim zeventien procent stijgen tot 183 miljoen euro. De ebitda steeg met 92 procent tot 4,8 miljoen euro. De nettowinst steeg naar 1,4 miljoen euro. Amac profiteerde van nieuwe producten die Apple presenteerde, zoals de iPhone 11 en een nieuwe versie van de Apple Watch. Apple-computers zijn goed voor het grootste deel van de omzet. Door de sluiting van Apple Stores kreeg Amac aan het einde van de verslagperiode ook meer klanten over de vloer.

"De Apple-gekte houdt ook tijdens de coronacrisis aan", zegt topman Ed Bindels tegen De Telegraaf. "Veel mensen werken nu thuis en vinden het dan handig om bijvoorbeeld een iPad te hebben in plaats van een laptop. Bovendien houden consumenten meer geld over, want er is over de hele linie sprake van een toenemende vraag naar Apple-producten. De online omzet lag in sommige weken zelfs drie tot vier keer zo hoog als normaal en dat betekent dat je dik boven de kerstdrukte zit."

Door de overname van drie winkels van branchegenoot ivizi in Limburg kwam het aantal filialen op vijftig uit.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends