Lidl gaat voedselverspilling tegen met stuntprijzen

Lidl gaat voedselverspilling tegen met stuntprijzen

Lidl biedt producten die alleen nog diezelfde dag te nuttigen zijn voortaan tegen stuntprijzen aan. De discounter wil zo voedselverspilling tegengaan, schrijft het AD.

Het gaat bijvoorbeeld om kaas, brood of melk voor 25 cent, maar ook vlees, vis en vegetarische producten voor vijftig cent. De supermarkt experimenteerde het afgelopen jaar in 24 winkels met de stuntprijzen. “Het aanbieden van producten voor een kwartje leidde gemiddeld tot een derde minder voedselverspilling per filiaal”, zegt een woordvoerster tegen de krant. “Proef geslaagd, vandaar dat we het nu in alle winkels introduceren. Al hebben we wel besloten vlees, vis en vega te verhogen naar vijftig cent.”

De discounter zegt het eten dat toch overblijft zoveel mogelijk te zullen recyclen. Ook gaat een deel naar de voedselbank. Daarnaast wil Lidl in 2025 alleen nog recyclebaar plastic gebruiken. “Daar zijn we volop mee bezig.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!