MS Mode: 'Verkoop via Amazon leverde niet veel op'

MS Mode: 'Verkoop via Amazon leverde niet veel op'

De verkoop van MS Mode via Amazon.nl leverde de modeketen niet veel op. Dat vertelt Peter van Kampen, ceo van MS Mode en America Today, in de RetailTrends Podcast. Toch denkt Van Kampen dat retailers op een gegeven moment niet meer om het platform heen kunnen.

“Dus we gaan daar zeker wel weer naar kijken”, aldus de topman. “Maar als je praat over beleving, dan is Amazon in ons segment natuurlijk niet het mooiste (platform, red.). Maar goed, het is een fantastisch bedrijf en heel groot, dus we zullen er niet omheen kunnen.”

Andere platforms, zoals bol.com en Wehkamp, zijn volgens Van Kampen op dit moment belangrijker voor MS Mode en America Today. “We zien dat we het bij een aantal van die platforms heel goed doen. Het is goed voor je merk en je bekendheid en het levert ons behoorlijk wat extra omzet op.” Nadeel is dat het via een platform lastiger is om ‘je eigen identiteit over te brengen’, zegt de ceo. “Het draait vooral om functie. Het is snel en goedkoop, maar verder zit er weinig kraak en smaak aan.”

De coronacrisis heeft ook bij MS Mode gezorgd voor een boost in e-commerce, vertelt Van Kampen. “Klanten die vroeger offline kochten, kopen nu vaker online. Die groei gaat door. Ik denk dat we die groei voor een groot deel vasthouden, al zal een deel ook weer teruggaan naar de winkels.” 

Luister de podcastaflevering met Peter van Kampen nu via deze link op Spotify en abonneer je direct om geen enkele aflevering te missen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!