Rituals hoopt zijn omzet in de komende tien jaar te verdubbelen naar twee miljard euro. Dat vertelde oprichter Raymond Cloosterman donderdag tijdens RetailTrends Live in het Amsterdamse DeLaMar Theater.
Rituals is in de afgelopen twintig jaar gegroeid naar bijna een miljard euro omzet en hoopt de twee miljard ‘ietsje sneller’ te bereiken. Het omzetcijfer zelf is daarbij niet het belangrijkste, zegt Cloosterman. “Het gaat erom dat we in staat zijn onszelf opnieuw uit te vinden en het merk naar het volgende niveau te brengen.” Dat betekent voor hem onder meer de verdere groei buiten Europa. “We hebben nu de eerste voorzichtige stapjes in Azië gezet, dat is een mooi examenproject voor de komende tien jaar.”
Rituals hoopt de omzet verder aan te jagen door nieuwe businessmodellen. Zo werkt de cosmeticaketen aan een longtailcollectie voor online. “Net zoals Anthropology in de Verenigde Staten doet”, zegt Cloosterman. Daarnaast wil hij dat Rituals ‘meer dan een merk’ wordt. “We willen een community bouwen die verder gaat dan producten en winkels.”
Cloosterman zei verder dat Rituals dit jaar waarschijnlijk toch de omzet van vorig jaar verbetert. In het septembernummer van RetailTrends zei hij nog dat het een hele klus zou worden die te evenaren, na drie zware maanden in de coronacrisis. Maar inmiddels groeit Rituals weer hard.
Wil je de hele keynote van Raymond Cloosterman zien? De opname van RetailTrends Live is hier terug te kijken.
Reacties 0