Schaf het betaald parkeren in kleinere steden af. Daarvoor pleit country director Remko Berkel van Specsavers Nederland in de RetailTrends Podcast.

"Het werkt gewoon een drempel op. We zien het in de praktijk: op het moment dat er betaald parkeren wordt ingevoerd, lopen de klantenstromen terug", aldus Berkel. "Als we de de binnensteden en de middelgrote steden leefbaar willen houden, dan is de beste investering volgens mij om het betaald parkeren af te schaffen. Dan heb ik het niet over de binnenstad van Amsterdam - dat is wat anders - maar in de kleinere steden voegt het weinig toe. Per saldo verlies je er klandizie."

Berkel vertelt in de podcast over zijn start als accountant bij PwC, zijn internationale avonturen bij GrandVision en over de ontwikkeling van Specsavers van discount disrupter naar kwaliteitsketen met een hoge medische focus. Ook gaat het over de opkomst van nieuwe online disrupters en hoe Specsavers marktleider kon worden in de moeilijke audicienmarkt.

Zie ook: Gratis parkeren, helpt dat de winkelier?