Eigenaar Bruna en Marskramer stuurt ceo weg

Audax heeft ceo Casper de Nooijer per direct op non-actief gesteld. Aanleiding is een conflict over de te voeren strategie tijdens de coronacrisis.

Door de coronacrisis verloren de winkels van Audax, waaronder Bruna, AKO en Marskramer, veel omzet. Daarom moest de strategie van uitbreiding van het assortiment en schaalvergroting worden herzien, vinden de aandeelhouders. "We zien de voordelen van schaalvergroting maar sturen momenteel, mede door de invloed van de coronacrisis onder moeilijke omstandigheden, op beheerste groei", aldus grootaandeelhouder Hubert de Leeuw.

De Nooijer stond sinds februari vorig jaar aan het roer bij Audax. De Leeuw, lid van de oprichtersfamilie, neemt zijn taken voorlopig over. Opvallend genoeg verving De Nooijer juist De Leeuw begin dit jaar nog als bestuursvoorzitter.

Audax is van oorsprong een mediabedrijf, maar maakte de afgelopen jaren een opmerkelijke groei in retail door. Na jaren alleen de AKO-winkels te hebben kwam daar in 2018 The Read Shop bij. Vorig jaar sloeg het concern grote slagen met de overname van achtereenvolgens Marskramer en Bruna.

Reacties 2


Mark Voerman 26 sep, 11:20

Waar blijven de jaarcijfers van 2019 van de AKO??


Edwin van Oort 28 sep, 11:13

Voorzichtigheid geboden, natuurlijk heeft iedere organisatie last van deze Corona crisis (in meer of minder mate) maar productgroepen uitbreiden kan de gehele organisatie op scherp zetten.
Kijk eerst wat de consument doet en verwacht, anticipeer daarop! Ontzorg en bied service, en laat je niet leiden in korte termijn denken. Geef de consument een veilige plek. Kortom neem strategische beslissingen en zorg dat de consument zich blijft herkennen in de verschillende winkelbeelden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!