Op 26 november 2020 wordt het slaperige dorpje Halfweg ruw gewekt als de eerste bussen, auto’s en treinen gevuld met uitgelaten koopjesjagers – met mondkapje – zich storten op het tweede uitverkoopcentrum van de metropoolregio Amsterdam, na Batavia Stad.


Projectontwikkelaar Neinver heeft 110 miljoen euro geïnvesteerd in Amsterdam The Style Outlets met negentienduizend vierkante meter bruto vloeroppervlak en duizend vierkante meter voor leisure en horeca. Een kwart van de 115 winkelunits is nog niet verhuurd, want veel merken hebben zich na de coronapandemie teruggetrokken.


Koudwatervrees mag de pret niet drukken. Bekende namen uit de hoofdwinkelstraten, van Adidas, Björn Borg, Guess, Nike tot New Balance, slijten straks hun oude collecties en overschotten in de nieuwbouw langs de Ringvaart. Starbucks zorgt voor de koffie. Wat een feest voor het oog en de portemonnee.


De fashionbrands verkopen vluchtig genot dat de dagelijkse sleur van het bestaan breekt. Laat de service maar zitten, doet u mij de laagste prijs. Na gedane zaken keren tevreden klanten huiswaarts met tasjes van plastic en papier met het veelkleurige logo van The Style Outlets.


Vervolgens zoemt het rond in Amsterdam, Hoofddorp en Haarlem: voor...