Biologische supermarkt Ekoplaza test met elektronische schaplabels bij de agf-afdeling. De test draait bij een vestiging in Uden. Na evaluatie zullen de e-labels in december in alle Ekoplaza-winkels uitgerold worden. Dat meldt Distrifood.
In eerste instantie zullen de labels alleen gebruikt worden voor de groente- en fruitafdeling. Daar vindt volgens de retailer de meeste dynamiek plaats op het vlak van prijzen en assortiment.
De nieuwe schapkaarten zijn geïntegreerd in het nieuwe kassasysteem van Ekoplaza. De innovatie moet gaan leiden tot 'minder operationeel werk in de winkel en meer tijd en aandacht voor de kant', aldus programmamanager Carel van Rijsewijk.
Het elektronische schap kan middels een signaal aangeven dat het schap leeg is. Ook beschikt het over een knop die klanten kunnen indrukken om zo om hulp te vragen.
RetailTrends spreekt in de podcast uitgebreid met Erik Does, directeur van Ekoplaza en Marqt, over de prijsdruk door reguliere supermarkten op biotelers en de invloed van de coronacrisis.
Reacties 0