Ryan Mario Yasin, die met zijn merk Petit Pli duurzame kinderkleding maakt, ziet mogelijkheden om uit te breiden met zijn concept. Dat laat de ceo weten in het oktobernummer van RetailTrends. "Uiteindelijk willen we de toekomstige mensheid kleden. We beginnen gewoon met de volgende generatie."

Petit Pli is een wearable tech-startup die kleding maakt die zich aanpast aan het snelgroeiende kinderlijf. De ontwerpen zijn geïnspireerd op de Japanse vouwkunst origami en zijn gemaakt van een lichte, waterdichte stof die zowel in de lengte als de breedte in omvang kan veranderen. Daardoor is elk kledingstuk in zeven verschillende maten te verstellen, door aan de broekspijpen of mouwen te trekken of ze terug te vouwen. 

Naast kinderkleding lanceerde Yasin onlangs een collectie mondmaskers gemaakt van stofrestanten. Ook vindt de ondernemer positiekleding een interessant segment. "Of denk bijvoorbeeld aan mensen met een beperking die zichzelf moeilijk kunnen aankleden. Kunnen we kleding ontwerpen die eenvoudiger aan te trekken is?"

Petit Pli moet een innovatiekatalysator zijn die de transitie naar een duurzamere fashionbranche versnelt, aldus de oprichter. Lees het hele interview in het oktobernummer van RetailTrends. Nog geen member? Klik dan hier.