Delhaize neemt niet alleen een voortrekkersrol met de gloednieuwe SuperPlus klantenkaart, ook de verschillende digitale implementaties bewijzen het innovatieve karakter van de foodretailer. Van een self-service kiosk voor klantenkaartregistratie tot de digitale klantenteller voor een corona-proof deurbeleid, bekijk hier de video en ontdek hoe Delhaize innovatie voorop zet.
Van een self-service kiosk tot de digitale klantenteller: Delhaize zet technologie in voor optimale klantervaring:
Met maar liefst 800 winkels, een uitgebreid assortiment van 20.000 kwaliteitsproducten en meer dan 32.000 medewerkers, is Delhaize De Leeuw een onmiskenbare speler in de foodretail.
Van Plus naar SuperPlus
Het meest recente paradepaardje is de nieuwe Delhaize klantenkaart. Met de SuperPlus kaart geniet de klant van nog meer voordelen waaronder extra korting bij aankoop van producten met Nutri-score A en B. "Het is een digitale ervaring waarbij klanten via de app op hun smartphone alle voordelen van de kaart krijgen en deel uitmaken van een getrouwheidsclub", aldus Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.
Om deze nieuwe SuperPlus kaart en de vele voordelen voor iedereen toegankelijk te maken, investeerde Delhaize in maar liefst 615 self-service kiosken en dit verspreid over evenveel winkels. "In slecht enkele weken tijd plaatsten we alle kiosken", aldus Frank Dehouck, Project Manager bij DOBIT. "Een uitdagend project maar dankzij EloView en het Android Enterprise besturingssysteem, verliep de installatie vlekkeloos."
Digitale klantenteller
Ook de digitale klantenteller past perfect bij de visie van de foodretailer. Roel Dekelver legt uit: "Delhaize is voortdurend op zoek naar innovatieve concepten die het leven van onze klanten en medewerkers makkelijker maakt. Met COVID-19 stonden we plots voor een hele uitdaging. We moesten snel schakelen en ons aanpassen aan deze nieuwe realiteit, waarbij de veiligheid van onze klanten en medewerkers steeds voorop stond. Zo zijn we bij de digitale klantenteller terecht gekomen. Een innovatieve oplossing die op korte termijn geïmplementeerd werd en op een efficiënte manier het deurbeleid automatisch regelt."
Digitale communicatie
Ook maakt digitale schermcommunicatie onlosmakelijk deel uit van het nieuwe winkelconcept. Via dynamische animaties krijgt de klant op verschillende plaatsen in de winkel inspiratie en informatie. De digitale schermen geven bovendien niet alleen een moderne uitstraling aan de winkel, ze bieden Delhaize ook heel wat flexibiliteit om snel en up-to-date te communiceren.
Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT: “De content op de schermen wordt centraal aangestuurd door ons content team waardoor Delhaize met een minimale workload, een zo groot mogelijk bereik heeft. Op basis van de folder maken onze designers wekelijks leuke animaties en plaatsen we deze via het centrale beheerplatform op de juiste schermen in de winkel.”
Meer info?
Bezoek onze website of contacteer ons via info@dobit.com.
Reacties 0