Coronadrukte bij webwinkels stuwt omzet PostNL

PostNL heeft in het derde kwartaal meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat kwam vooral doordat het bedrijf vanwege de coronacrisis veel meer pakketjes bezorgde.

De omzet van PostNL kwam uit op 742 miljoen euro, waarvan 490 miljoen afkomstig was van de pakketdivisie. Een jaar eerder bedroeg de omzet 636 miljoen euro, waarvan 401 miljoen door pakketjes. Vergeleken met vorig jaar nam het aantal pakketjes met 16,8 procent toe. Volgens PostNL was er vooral een flinke groei bij kleine en middelgrote webwinkels.

Voor de feestdagenperiode huurt PostNL extra locaties en worden meer bezorgers en medewerkers in de sorteercentra ingezet. Die centra gaan ook op zondag volledig draaien.

Reacties 2


Jaap De vries 2 nov, 16:05

Mischien kunnen ze dan ook de postbezorger een goede cao en fatsoenlijk salaris bieden.


Jor Linden 2 nov, 16:52

Misschien kunnen ze dan ook de tarieven die elk jaar omhoog gaan stopzetten. Is van de zotten dat er elk jaar een prijsverhoging wordt doorgevoerd. Gelukkig maak ik zelf gebruik van DHL. Op jaarbasis bespaar is rond de € 12.000 en nee dat is geen grap.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!