Adidas-dochter Reebok in het vizier van investeerders

Diverse investeerders hebben het gemunt op het sportmerk Reebok, dat nu nog van Adidas is. Adidas overweegt het merk van de hand te doen omdat het niet tevreden is over het sportmerk. Investeerders Permira en Triton zouden interesse hebben in Reebok, zo meldt de Financial Times op basis van ingewijden. 

Adidas kocht Reebok in 2006 voor 3,8 miljard dollar. Met de aankoop hoopte Adidas zijn merk te verstevigen en beter de strijd aan te gaan met Nike, maar dat plan mislukte. In 2019 was Reebok goed voor slechts zeven procent van Adidas' totale omzet (van 23,7 miljard dollar). 

De twee investeringsmaatschappijen zouden terug willen grijpen naar het merk Reebok uit de jaren tachtig. De partijen denken dat de retroschoenen van toen aanslaan bij de jongeren van nu, zo laten de ingewijden weten.

Triton is onder meer eigenaar van touroperator Sunweb. Permira is bekend als eigenaar van het schoenenmerk Dr. Martens. De twee investeringsmaatschappijen en Adidas willen niet ingaan op de geruchten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!