Coolblue 'klantvriendelijkste bedrijf', Deen wint bij supermarkten

Coolblue 'klantvriendelijkste bedrijf', Deen wint bij supermarkten

Coolblue is het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. In de categorie supermarkten is Deen het klantvriendelijkst. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse, dat sinds 2017 continu online de klanttevredenheid meet.

Het is voor de derde keer dat Coolblue tot winnaar wordt uitgeroepen. In 2017 en 2018 eindigde de retailer ook bovenaan. Vorig jaar deed De Efteling het net iets beter. Dit jaar troeft Coolblue met een score van 8,53 de Arnhemse dierentuin Burgers' Zoo af (8,44). Als derde eindigt onlinedierenwinkel Zooplus.

Volgens het onderzoek maakt Coolblue zijn leus 'alles voor een glimlach' waar. 57 procent van de klanten geeft het bedrijf een 9 of een 10 voor klantvriendelijkheid. Annemijn Kuenen, head customer service bij Coolblue, is uiteraard blij met de prijs. "Bij Coolblue proberen we ons elke dag weer een beetje te verbeteren; dit jaar lag onze focus daarbij op het inrichten van betere product-klantreizen en op groene klantreizen. We zijn trots dat dit blijkbaar goed lukt en dat onze klanten dit waarderen.

Deen is met een 8,09 uitgeroepen tot klantvriendelijkste supermarkt. Jan Linders eindigt als tweede, ook net boven de 8. In het totale klassement is Deen elfde en Jan Linders dertiende.

Top 10 klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2020:

 1. Coolblue
 2. Burgers' Zoo
 3. zooplus
 4. De Efteling
 5. Simyo
 6. Rituals
 7. DSW
 8. Pearle
 9. Van der Valk
10. bol.com

Reacties 3


Antwan Koerkamp 17 nov, 14:56

COOLBLUE Klantvriendelijkst?? Ik zie het afglijden.....


Bijlmer Arena 17 nov, 22:05

Biedt inmiddels dezelfde gebrekkige service als mediamarkt!


Bernhard De groot 18 nov, 08:30

Inderdaad ook mijn observatie en ervaring. Het lijkt erop dat CB een echte retailer ana het worden is (met alle sorres erbij) Ik vind nog steeds een heleboel dingen erg goed aan de strategie van CB, maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat het hele "kijk ons eens grappig doen" mij steeds meer tegen begint te staan, het word te gemaakt.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!